my conscience

the whispers that controls me

01 November 2008

PERGI TAK KEMBALI

"Along..atok meninggal.."
kata-kata ayah membuatkan aku tersentak..
wajah atok bertubi-tubi menerpa masuk ke dalam kotak fikiran yang sememangnya kosong ni..

"bila meninggal?" aku..
"pukul 3 lebih tadi..Mak Uteh telefon..dah..pegi kemas baju..kita balik Johor." ayah..

dengan langkah yang longlai, aku pegi mendapatkan Ibu..air matanya yang mengalir membuatkan aku menjadi semakin sebak.aku peluk Ibu.cuba untuk menenangkan Ibu..walaupun aku tahu ia tidak akan mengubati kesedihannya..
aku cuba untuk menahan kesedihan..tapi aku tak mampu..

aku rasa macam baru semalam Opah kembali ke Rahmatullah. belum pun pulih kesedihan Ibu, skarang terpaksa menerima kenyataan yang Atok juga telah dijemput untuk kembali ke pangkuan-Nya...



Allahyarham Hj Hashim Bahali
1 November 2008

Allahyarhamah Hjh Khadijah Saidun
12 April 2008



Ya Allah, Aku memanjatkan setulus doa, kurniailah keampunan dan cucurilah rahmat-Mu ke atas roh mereka, semoga dengan rahmat-Mu jua menempatkan mereka bersama-sama di dalam kumpulan orang-orang yang beriman, beramal soleh dan ahli syurga...

AL-FATIHAH...

0 cemuhan: