my conscience

the whispers that controls me

21 October 2008

JAMUAN RAYA

Every year, mesti penduduk lorong rumah aku akan buat jamuan hari raya..
pasang canopy tgh jalan..makanan of cos la byk kn..siap ad buat karoke tu...hahah!!
games untuk budak-budak kecik macam tiup belon la...kerusi berirama la...mcm2 la...
aku pon mls nk amek pot..

Untuk tahun ni, event tu telah dibuat pada mlm ni...
Aku seperti tahun-tahun sebelum ni..lepas solat Isyak,aku bersiap ala kadar dan terus menuju keluar dengan perot yang dah berbunyi-bunyi...acara tahun ni agak hambar...sbb hujan.
dengan baju yang basah, aku pon mencapai makanan yang dpt dicapai..byk jugak makann tahun ni...

aku mula memerhati kan orang disekeliling aku...hmmm..makin ramai pulak yang aku tak kenal..dah bertambah rupanya penduduk kat kawasan rumah aku.. budak-budak kecik yang dahulunya berlari-lari di tengah jalan smbil memakai pempers pun sudah membesar..
pantas sungguh waktu berlalu. hehe... gadis-gadis pun dah makin cun..

Kemudian timbul satu pesoalan dibenak aku..ke mana hilangnye member-member sepermainan aku dahulu?
hmm...mungkin masing-masing sibuk dengan urusan mereka.



Aku pulang ke rumah dengan baju basah kuyup, meninggalkan makanan2 yang masih banyak di bawah canopy.
Sayup2 kedengaran lagu "dendang perantau" dimainkan..

CHOW!


0 cemuhan: